Årsberetning 2014

Året 2014
Vi startede året med at mødes til vores instruktørmøde – hvor vi fik styr på den kommende opvisning.
I februar tog vi en gruppe fra 18+ til Fryns i Sønderborg. Her blev vi forkælet med foredrag, fællessang og en kulinarisk menu og som prikken over iét blev vi underholdt af Andras Bo.
Ved generalforsamlingen gik Erik af som formand og jeg, Bettina, blev den nye formand. Samtidig blev en kontingent stigning besluttet.

Opvisningen den 2. marts 2014 var igen fantastisk med masser af god gymnastik og godt humør. Vi havde dog problemer med anlæg, men det bliver heldigvis bedre i 2015.
I marts havde vi afslutning med powerhoop, kinesisk mad og bingo. Meget hyggelig og alle var glade og stor indlevelse i spillet.

En weekend i april afholdt Rødekro Mixhold i samarbejde med Gymnastikafdelingen i RIF og DGI et stort gymnastikstævne, kaldet Voksen Event, med lige godt 620 deltagere fra hele landet. Fantastisk at det kan lade sig gøre med så mange frivillige kræfter.

På opstarts mødet i maj, fik vi fordelt instruktørerne på de mulige hold. Der var desværre mangel på en del af holdene, så vi søgte vidt og bredt efter flere instruktører. Efter en stor indsats, lykkedes det til sidst at få alle hold på plads og klar til start. Vi fik endda 2 nye tilbud i år.

Folderen blev bragt ud af ungegruppen og vi var alle klar til vores opstartsdag i august, hvor byen kom til et par timer med aktiviteter i hallen og mulighed for tilmelding. Endnu en succes med mange instruktører og folk fra byen. Bagefter havde vi instruktørmøde.

God sæsonstart med gode tilbagemeldinger. Mange medlemmer på stort set alle hold.
Vi er aktiv forening, hvor 72 frivillige løser en masse opgaver til gavn for at gymnastikforeningen er en succes. 13 grupper i trilogien. 17 forskellige tilbud (hold) hvor nogle af dem kører dobbelt. 60 trænerer og ca. 650 medlemmer.
Vi har også i september 2014 haft mulighed for at forkæle vores instruktører med træningstøj, som jeg fornemmer er godt modtaget.

Ungegruppen, 19 hjælpeinstruktører og 3 gruppelederer, cyklede ud på overnatningstur til Faverskov naturhostel i september. Hvad jeg har hørt var det en rigtig hygge tur.

25-16 gruppen var på klatrertur i Hjelmskov. Der blev skubbet til individuelle grænser med god opbakning, grin, skrig og klapsalver. Endnu et nyt tiltag i foreningen som lykkedes.

I oktober gik turen til inspirationskurset i Herning. Flot opbakning, vi var 53 instruktører og gruppefolk afsted. Der var masser af spændende gymnastik med muligheder for at få nye idéer med hjem til foreningen. Der blev set på redskaber og opvisningstøj.

I november var der førstehjælp på programmet til instruktørmødet med ekstern underviser. Et vigtigt tema og en nyttig viden til instruktørerne.

Inden årets slutning, fik vi styr på musikanlæg til Fladhøjhallen. Kommunen besluttede, efter en ansøgning fra os, at de ville betale anlægget og at det fremadrettet er en del af hallens inventar.

Nu har jeg beskrevet ”året der gik”. Tusind TAK til alle jer frivillige. Sammen skaber vi en fantastisk gymnastikforening med mottoet: Vi løfter i flok og sammen bryder vi igennem. Vi har i fællesskab og i triologiens ånd, skabt en forening med stor udvikling, hvor store som små opgaver er løst til gavn for foreningen, byen og dens borgere. Jeg glæder mig til fortsat at være en del af foreningens spændende udvikling i året 2015.