Årsberetning 2018

Det er med stolthed, at jeg kan skrive min første beretning for Rødekro Gymnastikforening.

Jeg er stolt af instruktørerne og dem der står bag instruktørerne. Frivillighed i dagens Danmark er ikke nogen selvfølge. Alle frivillige gerninger tæller, og vi skal sætte pris de frivilliges indsats.

Instruktørerne har en uvurderlig samfundsmæssig værdi. Tænk hvis I ikke fandtes! Instruktørerne er skyld i, at andre får oplevelser for livet på en sund og sjov måde.

Tak til alle frivillige i Rødekro Gymnastikforening.

Den 4. marts 2018 var der traditionen tro opvisning i Fladhøjhallen. Der var igen stort fremmøde fra både gymnaster og tilskuere. Når så mange sang gymnastiksangen på en gang, kunne man mærke sammenholdet og fællesskabet. Gymnastikken i Rødekro lever.

Der var 14 hold på gulvet inkl. Aabenraa Egnens Mini Mix. Det var flotte opvisninger alle sammen. Flotte dragter og glade smil. Opvisningsgruppen lavede igen i år et godt stykke arbejde til gavn for os alle.

På dagen var der gjort et stort stykke arbejde ud af at gøre opmærksom på, at der manglede frivillige i ledelsen. Uden nogen til ledelsen, ingen gymnastikforening. Endda Jyske Vestkysten var med til at gøre opmærksom på udfordringen.

I april blev der afholdt et afslutningsarrangement i Pandekagehuset ved Genner. Deltagelsen var stor og der blev konkurreret i forskellige festlige discipliner.

I skrivende stund ser jeg tilbage på et 2018, hvor det lykkedes at besætte alle stole i ledelsen. Det krævede en ekstraordinær generalforsamling.

Vi i ledelsen har afholdt ca.10 hyggelige og produktive møder. Den største udfordring som ny i ledelsen er at få overblikket, få samlet trådene og få lavet til spændende program for 2018/2019. Heldigvis var ikke alle nye, så der var god erfaring af trække på.

Noget der virkelig udfordrede og krævede meget tid var indsendelse af vores ønsker for haltider. Men ved fælles indsats og lykkedes det. Vi håber det går lettere til næste sæson.

Takket være alle de frivillige, lykkedes det at lave et fint program, som denne sæson blev præsenteret i Kometbladet, hvilket også kommer til at ske i kommende sæson. Vi måtte desværre konstatere, at enkelte hold ikke blev en realitet, da vi ikke kunne finde nogen, som ville tage hovedansvaret som instruktør.

I maj og juni og faktisk også ind i juli og august, blev der arbejdet på at finde nye frivillige instruktører. Nogle af vores trofaste frivillige satte alle sejl til, for at finde nye instruktører i alderen ca. 16. Flere efterskoler blev besøgt. Virkelig flot initiativ.

I foråret blev der afholdt informationsmøder for alle nye instruktører og hjælpeinstruktører. Dejligt at se så mange – også de helt nye unge hjælpeinstruktører og deres forældre. Håber og tror de følte sig velkomne og fik de informationer der var brug for.

I august blev der afholdt opstartsmøde for alle ca. 60 frivillige. Line fra DGI præsenterede os for forskellige ryste-sammen lege i hallen. Senere blev der prøvet nye instruktørtrøjer og t-shirts. Tøjgruppen har lavet et kæmpe stykke arbejde til gavn for alle. En flot mørkeblå trøje med eller uden hætte. Vores alles madmor sørgede for lækre sandwich mm.

I november var der møde for alle frivillige – både for dem i triologierne og instruktørerne. Der blev lavet erfaringsudveksling, og vi fik kigget lidt på hvordan man kan lave PR for sit hold. DGI har nogle gode redskaber på deres hjemmeside. Forplejningen var igen i top. Den er der vidst ingen der glemmer.

Året bød også på mange kursusaktiviteter. Takket være kursusgruppen, har rigtig mange været afsted. Vi har fået fine tilbagemeldinger fra instruktørerne.

Vi fik også et sommerhold op at køre til stor glæde for de 26 børnegymnaster, der ikke havde fået ”nok” gymnastik i løbet af vinteren.

Sidste men ikke mindst, vil jeg også gerne takke de frivillige som har taget OK-vagterne ved Superbrugsen. Jeg glæder mig til at være en del af Rødekro Gymnastikforening i 2019/20. Tak for året 2018!